Mark & Lindie in de USA

Dag 6, Snorkelen

Na weer een lekkere ontbijt was het alweer tijd om uit te checken. Op ongeveer 1km lag de John Pennekamp State Park. Hier kan je onder andere snorkelen. Ze hadden nog plaats op de boot van 12:00 er was alleen Jellyfish in de water. Maar goed, wij zijn allebei niet allergisch voor bijen dus het zou goed moeten komen.

Het boot was niet al te vol dus we konden nog een plekje in de schaduw bemachtigen. Dat scheelt weer wat rode huid. Op de eerste plaats was er te veel Jellyfish om te zwemmen. Helaas ook bij de 2e met de beeld in het water. Op de derde plaats genaamd 'Horseshoe reef' viel het mee. Na een korte uitleg zijn we de water ingegaan. Op deze punt kon het zo zijn dat dit de laatste foto's van de vakantie zou worden want echt goed had ik mijn onderwater hoes voor de camera niet kunnen testen thuis. Later eer over of het gelukt was of niet...

Het was echt leuk onder water, er was wel een Jellyfish, het duurde wel even voor Mark die zag maar het is heb na een tijdje toch gelukt :) Ik zag ook nog een Stingray langs zwemmen en een 4 tal mensen hebben ook een haai gezien. De koraal war heel leuk om te zien. Echt een kleine wereldje daar beneden. Sommige vissen zwemmen ook heel dicht bij je langs.

Foto's maken was even wennen, zo een zak is toch wat onhandig. Ik had voor de diepte ook iets te veel lucht er in gelaten dus moest soms best even duwen om hem onder te houden. Maar op een gegeven moment is het de goede kant op gegaan. De Jellyfish heeft ook een maatje gekregen waar Mark bijna tegenaan zijn gezwommen. Ze bewegen niet snel dus heb ik ook van iets dichterbij foto's gemaakt.

Op een gegeven moment hoorde we de toeter die een teken was dat we terug moest naar de boot. Ik dacht eerst dat er wat was gebeurd, maar de tijd bleek gewoon om te zijn. Anderhalf uur in de water gaat echt snel voorbij, had nog gedacht dat ik halverwege even bij de boot zou moeten rusten, maar nergens voor nodig.

Terug aan wal nog even de zout water afgespoeld. Na het omkleden de camera afgedroogd.

De tas dan want die moest ook zout vrij bewaard worden. De camera zelf kwam er helemaal droog uit, de dure zipperbag zoals ze genoemd worden was dus een goede investering.

Van al dat zwemmen hadden we wel honger gekregen dus was het tijd voor een Subway broodje, de combi van vorig jaar, kip terriyaki met zoete ui, was er nog dus de keuze was snel gemaakt. Daarnaast lag nog een schelpen winkel en hier hadden ze best leuke souvenirs.

Miami was maar een uurtje rijden het duurde wel langer voor we bij het hotel waren omdat het best druk is in Miami. Het hotel zag er weer prima uit. We kregen wel een kamer naast de lift, maar de kamers is gelukkig goed geïsoleerd, dus we hebben helemaal niets meer gehoord van de lift.

Voor de diner zijn we naar de Outback gegaan. Weer lekkere Seared Ahi Tuna als voorafje, drankje erbij, en een lekkere steak. Ik had deze keer een bluecheese crust erbij gepakt en het was best lekker. We hadden nog ruimte voor toetjes, ik had wel een small besteld van de chocolade brownie en mark had de standaard versie van de cinnamon oblivion.