Mark & Lindie in de USA

Dag 5, Florida Keys

Na weer een goede Hampton ontbijt die bestond uit een omelet, wat worstjes, een wafel en nog wat andere lekker spul zijn we begonnen aan een dagje Keys. We zijn nog even bij de souvenir winkel gestopt aan de overkant, maar dat was niet echt veel. Iets verderop bij de Mac gestopt voor een ijsje, met temperaturen van oven de 30 is het geen overbodige luxe. Mark had nog heel erg last van zn verbrande huid dus ook even bij de CVS langs voor wat sterkere spul.

De water hier is echt heel mooi blauw/groen, en helder. De eerste stop was dus een leuke plaatje. Langs de route zijn we nog een aantal keer gestopt om van de uitzicht te geniete en foto's te maken. Deze momenten was ook handig om alle key bewoners voorbij te laten. Die waren te herkennen aan het feit dat ze haast had en alle toeristen namen de tijd goed om zich heen te kijken.

Bij Marathon es een foto van de '7 mile bridge' gemaakt, uit de lucht ziet ie er toch beter uit dan vanaf de grond. Iets verder op zijn we bij Bahia Honda State Park gestopt. Hier zou iedereen verplicht moeten stoppen. Echt heel erg mooi. Ze hebben de zand van Sarasota niet, maar de water... Heel erg helder en een aangenaam temperatuur. We hadden geen zwemkleding bij ons omdat we nog last had van verbrande huid, maar even pootje baden en een stukje in het water lopen was heel leuk. Dit is echt zo een strandje waar je de hele dag wel in de water blijft. Hier zat dan ook mensen met een drankje in de hand in de water. Het is best vlak dus zitten gaat heel goed. Als we weer naar Florida komt, dan gaan we hier zeker meer tijd doorbrengen.

We zijn nog doorgereden naar Key West, hier een rondje gereden, even geshopt bij de Ross en daarna door naar de pier om de zonsondergang te ga kijken. Het was hier best druk, maar we konden nog een mooie plekje voor de auto vinden. Op de pier was echt heel veel mensen. De zonsondergang zelf was niet echt bijzonder, er zat een wolkje net boven de horizon. Onderweg naar de auto nog even fudge gekocht. We waren net op tijd bij de auto of we hadden een bon, niet voor de tijd maar omdat de auto de verkeerde kant op stond. Hier mag je dus alleen parkeren in de richting van de verkeer. Weer wat geld uitgespaard.

Op de terugweg niet zo veel gezien, ze hebben weinig verlichting dus op de paar onweer flitsen na helemaal niets. We waren een beetje laat terug en omdat veel restaurantjes hier om 22:00 al dicht gaat zijn we maar langs de Wendy's gegaan voor wat burgers.

Morgen moeten we alweer uitchecken. Nog maar 2 volle dagjes over voor we weer moeten vliegen.