Mark & Lindie in de USA

Dag 8, Vliegen naar San Juan

Na een goed Hampton ontbijt zijn we weer richting het vliegveld gegaan. We waren netjes op tijd, dus even langs Hertz om de auto in te leveren. Ze hadden hier geen bussen maar een treintje om van hier naar de terminals te gaan. Het was nog wel een beetje in aanbouw, maar de gedeelte waar wij waren was al helemaal af. Er is best veel gebouwen in aanbouw in Miami, alsof ze onlangs heel veel had plat gegooid of dat er heel weinig was en dat ze nu wat bijbouwen.

Op de vliegveld ingecheckt, we kregen de optie om te upgraden naar Business class voor $180 het leek Mark wel wat dus hebben we de upgrade gepakt. Zo was ook het stoelen probleem opgelost, we hadden namelijk geen stoelen naast elkaar. Een van de voordelen van Business class is dat je lekker als eerst er in en uit mag en natuurlijk de beenruimte. Nu valt het wel mee op een vlucht van 2.5 uur.

De vlucht zelf ging echt heel snel voorbij, dat komt denk ik omdat ze je zo vaak wat te drinken en te eten aanbieden, we hadden nootjes die ze in de vliegtuig hadden geroosterd, een uitgebreide lunch en daarna nog koekjes. Op deze vlucht kon je in economy snacks kopen, dus de extra ruimte en lunch was wel leuk.

In San Juan ging alles vlotjes. Na we de koffers hadden opgehaald zijn we richting de taxi's gelopen. Daar de prijslijst ontvangen en een taxi aangewezen gekregen. We hadden een aardige bestuurder en die gaf ook nog handige tips over wat er allemaal te doen zijn en wat de lokale gerechten zijn en waar je ze het best kon vinden. Hij had ons voor de deur bij het hotel afgezet en we konden meteen inchecken. We kregen een gratis upgrade naar een junior suite. Niet slecht als je bedenkt dat we de kamer door Priceline had geboekt. Dat is een site waar je best goedkoop een kamer kan boeken. Via Expedia waren ze best duur hier en via Priceline hadden we deze voor nog geen $100.

Het hotel had een zwembad op de dak met een uitzicht over San Juan. De uitzicht vanuit de kamer was niet bijzonder maar je kon wel een stukje van het strand zien. Na wat foto's vanaf de dak zijn we dan ook richting het strand gelopen. Het was bijna tijd voor zonsondergang dus daar hadden we nog even op gewacht. Het was wel een van de mooiste zonsondergangen van de vakantie. Via de Walgreens teruggegaan naar het hotel en even een hapje gegeten in de restaurant bij het hotel. Ik had een gerecht met Plantains erbij, dat is een soort fruit hier en ook erg gewild onder de bevolking.

Het was een lange dag dus zijn we een beetje op tijd gaan slapen. Morgen begon de cruise :)