Mark & Lindie in de USA

Dag 2, Kennedy Space Centre

We hadden hel goed geslapen en werd ook ruim voor de wekker ging wakker. Het ontbijt was weer een goede met van alles zoals roerei, lekkere fruit sapjes, broodjes en natuurlijk de zelf gemaakte wafels. Na het ontbijt nog even wat reserveringen uitgeprint en toen was het weer tijd om uit te checken.

Het was een warme zonnige dag. De weg richting Space Centre was best rustig en maar een half uurtje. Daar aangekomen was het heel rustig. We hebben een arrangement kaart met een begeleide excursie langs van de launch platforms geboekt. We hadden een dikke uur voor de start, dus we gig eerst naar de Shuttle launce experience. Dit is zo een attractie waar je in een zaal eerst een verhaaltje hoorde en dan door naar zo een simulator. Meestal staat die zaal dus vol, maar wij stonden daar met zn 2-en, zo rustig was het. De simulator was ook leuk. :)

Daarna zijn we even naar de winkel geweest voor wat te drinken en een magneetje voor de koelkast. Lekker rustig browsen in de gekoelde winkel was wel aangenaam :) Daarna zijn we richting de bus gegaan voor onze excursie. Deze was best leuk. We zijn langs van die private zitplaatsen geweest waar de VIP's zitten tijdens een launch. Daarna langs de gebouwen waar de astronauts voor een lancering verblijven en langs de platform waar de laatste launch vandaan was. Voor een goede uitzicht zijn we ook bij de onbemande foto spot gestopt, deze is dus zo dicht bij dat je als er een lancering is het hier dus niet zou overleven.

We zijn ook nog door een hal gelopen waar je onderdoor ze een raket loopt, en ik heb de maan aangeraakt :) had het wit verwacht, maar deze stukje was zwart. Daarna weer terug naar het hoofd gebouw voor een wandeling door de rocket garden en nog wat andere bezienswaardigheden.

We zijn een beetje op tijd vertrokken, want we moesten nog naar Sarasota rijden, en dat was een rit van 3 uur. Halverwege bij de mac gestopt voor wat te drinken en een verkoelende mc Flurry ze hadden tijdelijk de rolo :) en hier zijn ze heel goed gevuld, geen halve bekers zoals soms in Nederland.

Het was al rond 20:00 toen we in Sarasota aankwam, de kamer zag er weer goed uit, een zit bank, kleine kitchenette en een lekkere bed. Enig nadeel is dat je hier zelf voor ontbijt moest zorgen, dus na het uitladen en settelen zijn we langs de 7eleven geweest voor wat boodschappen. We hadden niet zo heel veel zin in uit eten, dus hebben we een stuffed crust pizza bij de pizzahut gehaald :) en deze was nog net zo lekker als vorig jaar.

We zijn een beetje op tijd ga slapen, want morgen was een strand dagje gepland. :)