Mark & Lindie in de USA

Dag 1, Amsterdam - London - Orlando

Na een korte nacht zijn we rond 6:30 weer opgestaan. De laatste klusjes moest nog gedaan worden, en de katjes moest even uitgebreid geknuffeld worden voor we richting Schiphol ging. Zoals vorig jaar heeft Claudia ons weer gebracht. Alles ging heel soepeltjes, alleen de douane rij in hal 3 was heel erg lang. Maar wij hadden gelukkig een gate die bij meerdere punten naar binnen mocht, dus een medewerker heeft ons geadviseerd ipv in hal 3 bij hal 2 door de douane te gaan. We vlogen dit keer met British Airways op de heenweg en had als snack een keuze tussen noten of hele lekkere muesli repen.

Mark vond het vliegen deze keer prima alleen de beenruimte in de eerste vlucht was wat aan de krappe kant. Op Gatwick hadden we een hele korte overstap, stond gelukkig geen rijen bij de controles en we konden zo van de ene naar de andere vliegtuig. Tijd voor shoppen was er niet.

Voor de lange vlucht hadden we veel meer beenruimte. Als lunch hadden we curry met een hele lekkere toetje. Wegens orkaan Katia hebben we iets anders dan normaal gevlogen, maar qua tijd maakte het niet veel uit. Na een snack van broodjes met kip was het alweer tijd om te landen en zat ook deze 9 uurtjes er op.

Op Orlando stond er wel een lange rij bij de douane, ondanks dat ze heel veel poortjes open had. Eenmaal erdoorheen, de koffers opgehaald, de mijne miste helaas wat onderdelen, een van de pootjes is afgebroken. De Hertz balie was in het vliegveld en daar moesten we ook ongeveer een half uurtje wachten, was iig korter dan de vorige keer bij Alamo. Hier kreeg je een auto aangewezen, en die van ons stond in vak 652 en het was een grijze Jeep Grand Cherokee, best groot en luxe. Zoals altijd hadden ze een poging gedaan ons te upgraden maar we hebben een goede keuze gemaakt om bij de oorspronkelijke reservering te blijven.

Het hotel was een uurtje rijden vanaf de luchthaven en zat in Melbourne. We hadden weer voor een Hampton Inn gekozen en de kamer en service was weer heel goed. We hadden alleen geen goede wireless verbinding maar gelukkig hebben ze in elke kamer ook een gewone aansluiting.

Na een korte opfris zijn we richting de Outback gegaan. Als voorgerecht de gebruikelijke Seared Ahi Tuna gehad, en die was nog net zo lekker als we het ons herinnerde. Ik had ook nog een hele lekkere cocktail erbij. Na nog wat ribjes voor Mark en de outback special voor mezelf zijn we weer richting het hotel gegaan, onderweg nog even bij de Walgreens gestopt om wat water en andere spullen te kopen.

We lagen weer redelijk op tijd in bed, morgen staat de Space centre op de planning :)