Mark & Lindie in de USA

Dag 22, Highway 1 โ€“ Pismo naar Los Angeles

Vandaag scheen het zonnetje weer :) Bij het ontbijt was het best druk en iedereen wilde een tafeltje in de zon. Die van ons was voor de helft in de zon. Het ontbijt was niet echt bijzonder, maar de uitzicht op zee was wel leuk, vooral na 2 dagen mist.

Na het ontbijt hebben we nog wat foto's van de zee gemaakt, en zijn we weer oppad gegaan richting highway 1. Onderweg nog getankt en we konden eindelijk van het uitzicht genieten. Alhoewel die wel een stukje minder was dan gisteren, dat was denk ik het leukste deel van highway 1.

Onderweg zijn we een aantal keer gestopt voor het leuke uitzicht en we zijn ook een stukje om gereden omdat de snelweg in een stadje van richting veranderde en je dus rechtsaf moet en wij het bordje te laat zag. In Santa Barbara nog langs de mission gereden en een stukje van een scenic route die ze op de heuvel hebben. Vanaf hier kon je het zee zien. Bij de pier nog even gestopt om een penny te maken. Aan het begin had je van die grappige matjes liggen waar je dan geld kon gooien, soort van bedelen, maar dan op een creatieve manier.

In Malibu zijn we door een van de weinig straatjes gereden die nog toegankelijk is voor iedereen. De meeste zijn namelijk prive met een hek en bewaker. De huizen waren heel groot en mooi. Verderop bij de Mac gestopt voor ijsjes. De weg ging ook langs Zuma beach die volgens een artikel op Time Magazine een van de leukste stranden in de buurt van LA is. Ze waren bezig wat op te zetten voor een evenement dat weekend, dus we zijn maar doorgereden.

In Santa Monica zijn we nog even bij het strand op de pier geweest. Hier kon we zo snel geen gratis plekje vinden om te parkeren, maar we hadden wel mazzel, heel dicht bij was een plekje vrij en de meter was nog niet afgelopen, dus we hadden iets meer dan een halfuur :) We hadden ook nog 2 quarters en een penny dus ik kon weer een souvenir penny maken :)

Daarna zijn we weer richting Arcadia gereden. De Hampton Inn was goed bevallen dus die hebben we voor de laatste dagen ook geboekt. We kregen weer een kamer op de derde verdieping. Het leek ons wel leuk naar de bios te gaan omdat het veel groter zijn en bij de receptie radde ze de bios in de buurt aan. Voor het avondeten zijn we langs de bios gereden, ze hadden 16 zalen en we hebben 2 kaarten voor ' The Untouchables gekocht. Daarna zijn we naar de Outback geweest. Hier hadden ze de tonijn voorgerecht weer. Yumm :) We waren ruim op tijd weer terug bij de bios en zijn nog even door het winkelcentrum gewandeld. Mark wilde een grote drankje bij de film en ik dacht wat over is bewaart zich wel, dus zijn we voor een grote combo gegaan. 2X drinken en 1x popcorn. We kregen ook nog te horen dat de refills gratis waren, maar ja, wie komt nu refills halen met zulke grote bekers...

De zaal was best groot en je had echt heel veel beenruimte. Het was rustig dus we zaten met ongeveer 12 man in de zaal. De film was leuk, alleen jammer dat 'Jason Statham' zijn shirt niet uit deed. Doet ie in bijna al zijn films.