Mark & Lindie in de USA

Dag 20, Highway 1 โ€“ San Francisco naar Carmel

Vandaag is het een paar graden koeler en een dichte mist heeft de plaats van de zon ingenomen. Gister zijn we niet meer toegekomen aan de 'Golden Gate bridge' dus dat wordt een mistige foto. Buiten was het best frisjes tijdens het maken van de foto's dus ik was best blij dat ik een lange broek had aangedaan. Na een paar stops voor wat foto's aan de noordelijke kant van de brug zijn we weer richting het zuiden vertrokken. Deze kant op moet je tol betalen voor de brug.

Een paar honderd meter verder zijn we highway 1 opgegaan voor het eerste deel van de rit terug naar LA. Eerst ging we door een paar woonwijken, daarna kwam de kust in zicht, wat je ervan kon zien in ieder geval. Onderweg bij 'Pigeon point' gestopt. Hier kwam het zonnetje heel even tevoorschijn. Verderop in Santa Cruz nog langs de boardwalk gereden, deze zag er echter heel dicht uit dus zijn we maar doorgereden. Bij Denny's nog even de roomsaver boekje voor september opgehaald en bij de mac een smoothie voor mij en een flurry voor Mark gekocht voor we verder ging.

In Monterey zijn we richting Pacific Grove gereden. Her en der nog wat zeehonden gezien en een paar mooie uitzichten. Bij de ingang van de 17 mile drive de tol betaald en een folder gekregen met alle info en punten om te stoppen. Hier zat een paar mooie bij, de mist viel hier gelukkig mee. Langs de route stond ook mooie grote huizen naast de golfbanen. En aan de kust mooie rotsen met golven. Bij een aantal punten hadden ze ook zeehonden. Die kon je eerder horen dan dat je ze zag. Op een van de rotsen lag er heel veel jonge zeehondjes.

Aan het eind zijn we richting Carmel gegaan. De hotels hier zag er echter heel klein uit dus zijn we weer richting Monterey gegaan. Onderweg nog even bij de mac van de gratis wifi gebruik gemaakt om een hotel te zoeken. Via choice hotels kon we nog online een kamer reserveren in Monterey, de suite met bubbelbad was maar 2 tientjes duurder dan een gewone kamer, dus hebben we maar voor de bubbelbad gekozen.

We hadden niet veel honger, dus na het inchecken nog even langs de Subway gereden voor een broodje en 's avonds nog lekker van de bubbelbad genoten.