Mark & Lindie in de USA

Dag 18, Yosemite National Park

Na een goed ontbijt (ze hadden weer een wafel ijzer) zijn we op pad gegaan richting Yosemite. Op de weg erheen hadden we nog een kleine file omdat er een ongeval was in een bocht. Zag er niet al te best uit, de auto was helemaal de bomen ingereden en de brandweer was aan het snijden. Daarna reed het weer door tot ongeveer een kilometer van de ingang.

Eenmaal binnen zijn we meteen rechtsaf richting 'Mariposa Grove' gegaan. Hier hebben ze een paar honderd Sequoia's staan. Een van de grotere heet de 'Grizzly Giant'. Hij was weer mooi om te zien en de wandel omhoog waard. Niet ver daarvandaan stond de 'California Tunnel Tree' Deze is een nog levend Sequoia waar een stuk is uitgesneden en je dus onderdoor kan lopen. We hadden niet veel tijd en zijn dus weer richting de auto gegaan. Ze hebben hier ook nog een tour waar je op een open karretje kan rijden, dat duur echter 90 minuten en we moesten bijna een uur wachten op de volgende, dus gezien de drukke planning was het geen handige optie.

De weg door Yosemite was best leuk, echt een bergpas weg. We zijn ook nog bij 'Glacier Point' gestopt. Hier was het drukker dan ik had verwacht. De uitzicht was echter weer heel mooi. Je kon ook naar beneden kijken naar de vallei en het rest van de park.

Het was inmiddels alweer bijna 17:00 en San Francisco was nog 5 uur rijden. Op de weg het park uit zijn we nog bij 'Tunnel view' gestopt en benden bij het water ook nog een keer. Voor we het park uitging nog even een pitstop gemaakt want de ervaring was dat de volgende wc meestal ver weg was.

De weg naar San Francisco ging voor een grote deel over nog meer berg pasjes en door dorpjes heen. Onderweg nog voor broodjes bij de Subway gestopt en maar snel weer verder. Rond 23:00 waren we bij het hotel. We hadden een ruime kamer en geen klachten. Er stond ook een draadloze modem in de kamer, dus internet deed het ook goed Dus een goede betaalbare hotel aan Lombard straat met ook nog gratis parkeergelegenheid. Kortom, een goede deal.