Mark & Lindie in de USA

Dag 16, Death Valley naar Porterville

Na een klein ontbijt in een zaaltje zijn we nog even richtig 'Salty Creek' en de zandduinen gereden. Bij 'Salty Creek was echter niet veel te zien in de zomer, en daar kwam we pas na het lopen van de rondje achter. Wij hadden namelijk verwacht de 'Pupfish' te zien. Een visje die hier in de zoute vlakke water leeft, maar in de zomer dus niet vanaf de houten vlonder pad te zien. Daarna nog bij de zandduinen gestopt. Hier moest je best een stuk door de zand lopen als je een goede foto wilde. Die zand was best warm zo vroeg in de ochtend, dus heb ik maar met minder genoegen genomen.

Wij moesten nog tanken, wat de vorige keer tanken hadden we bio brandstof getankt, en dat is wel goedkoper, maar je rijd er ook 100+ mijl minder mee. Dus voor de zekerheid maar wat bijgetankt om zeker te zijn dat we niet naast de weg komt te staan.

Onderweg nog veel van het woestijn gezien voor we het park uitging. De weg naar Bakersfield was wat minder interessant. Ik heb de tijd gebruikt om wat verhaaltjes bij te typen, want we liepen een paar dagen achter. Bij Bakersfield zijn we bij 'Dewar's Candy' gestopt. Deze adresje had ik uit de California tijdschrift. We hadden allebei een milkshake. Ik had een van 'Mint chocolate chip & caramel'. Je mag namelijk zelf de ijs uitkiezen, en alle combinaties is mogelijk. Ze waren heel lekker, dus ook aan te raden. Bij de Target nog wat te drinken en proviand gekocht. Dus de koelbox was ook weer goed gevuld.

Nog langs een tankstation gereden, dat was hier wat moeilijker, omdat een aantal tankstations in Bakersfield alleen contant of Amerikaanse kaarten aanvaren. Maar we hebben er een gevonden, en zijn met een volle tank richting Porterville gereden. Het hotel had ook een paar wasmachines, dus hebben we ook een wasjes gedraaid, het was ook wel nodig gezien hoe lang we al onderweg waren. Ze hadden ook een verwarmde bubbelbad, dus kon ik daar wachten op de was :)

Marty

Kijk, dat is nu eens een wasje draaien. Heb je al een nieuwe tas gescoord?