Mark & Lindie in de USA

Dag 15, Las Vegas naar Death Valley

Vandaag gaan we weer verder. De dagen in Las Vegas is tot een eind gekomen. Na het uitchecken de auto voor het laatst bij de valet opgehaald. Blijft een handige service voor heel weinig geld, je moet bij het ophalen tussen de 3 en 5 dollar fooi geven.

Onderweg naar Death Valley nog even bij de Mac gestopt. Smoothie, Macflurry, internet, en daarna richting Death Valley. Onderweg bij het bord van de park nog wat Nederlanders tegengekomen. Zij ging richting Las Vegas. Nog wat tips uitgewisseld, en op pad gegaan naar 'Dantes View'. Hier kijk je uit over 'Badwater', een zout vlakte en de laagste punt van de US. Echt de moeite waard.

De 'Twenty mule canyon', was ook leuk. Hier rijd je over een 'dirtroad' tussen gekronkelde rotsen door. Is trouwens ook goed voor de lachspieren al die hobbels. Daarna nog bij 'Zabriskie point' gestopt om van de uitzicht te genieten. Dit is het meest populaire punt in het park. Na een tussenstop bij 'Furnace creek' voor een penny souvenir zijn we richting Badwater gegaan. Onderweg nog bij 'Devils golf course' gestopt. Hier had je weer een stukje weg zonder asfalt. De grond is bij deze punt heel grof en bedekt met laagjes zout. Helaas nog geen volledig witte laagje, maar die zie we als het goed is verderop, dus zijn we weer op pad gegaan.

Bij 'Badwater' was het best wit, maar de stuk waar je mocht lopen was al best plat gelopen, en meer een grijswitte smurrie. We zijn nog een stuk eroverheen gelopen, maar na een paar honderd meter maar omgedraaid, omdat we nog geen onbeschadigde zout zag en het best warm was. Met de auto een stuk doorgereden en daar waren ze dan, de onbeschadigde stukken zout. Heel leuk om te zien.

Op de terugweg een kleine ommetje gemaakt via 'Artists Drive'. Hier heb je mooie kleuren op de rotsen. Tegen het eind nog een paar foto's van het ondergaande zon gemaakt, en richting 'Stovepipe wells'gereden. We hadden een paar dagen geleden een bericht gekregen dat ze een brand had in het restaurant en dus geen avondeten kon bieden. Bij de winkel kon je wel snacks en zo kopen en een magnetron gebruiken. Na het inchecken richtig de winkel en daar een soort van pizza broodjes gekocht. Ze waren best lekker en tijdens de wacht op de magnetron nog een penny souvenir gemaakt. Heb eerder op de dag ook een leuke boekje voor ze gekocht, dus eer kon weer wat bij. :)

Marty

In iedergeval genoeg strooizout voor van de winter :-)