Mark & Lindie in de USA

Dag 11, Bryce Canyon naar Las Vegas

Vanochtend ben ik vroeg opgestaan voor de zonsopkomst in Bryce. Het was best druk by 'Bryce point', en ik vond de licht niet zo geweldig. Er hing net boven de horizon een wolkje, dus toen de zon erachter verdween ben ik snel naar 'Sunset point' gereden. Daar was het wat leuker. Hier nog een paar leuke foto's gemaakt en weer richting de lodge gereden.

Bij de lodge nog leuke foto's van kleine Mantelgrondeekhoorns gemaakt. Daarna zijn we vroeg uit gechecked, want zonder internet en tv valt er niet zoveel te doen. We zijn weer richting 'Sunset point' gereden om daar de 'Navajo Loop' rondje te wandelen. Het is een rondje van ongeveer 2.2km met een aantal van de leukste punten in de Bryce Amphitheater. Zo wandel je langs 'Thors Hammerhead', 'Natural bridges' en door 'Wall Street'. Thors Hammerhead is een hoodoo waarvan het middelste deel veel kleiner is dan de bovenste. Wall Street is een steegje tussen hele hoge rotsen door. Wij zijn de rondje tegen de klok in ga lopen, het was de bedoeling et de klok ee te lopen, maar ja, ik moes de weg vertellen, en zo vroeg in de ochtend gaat dat wat minder. Dus we waren ook al door Wall Street heen toen we het bordje tegen kwam die uitlegt dat het de meest gevaarlijke deel van het park is vanwege de kans dat er soms een rots of deel ervan naar beneden valt. Mark heeft op sommige plaatsen ff gevoeld, maar het zat stevig vast, toch moest ik wat sneller doorwandelen en minder foto's maken.

Na de wandeling zijn we nog bij de laatste 3 punten gestopt voor we de park uitging en richting Zion. We waren ruim op tijd dus kon gewoon door Zion in plaats van er omheen. Ze hebben namelijk wegwerkzaamheden en overdag dus wat vertraging en 's avonds is de weg helemaal afgesloten. Voor we de park uitging nog even een ijsje gekocht een een penny souvenir gemaakt. Hier heb ik ook ontdekt dat je een mapje kan kopen om ze in te zitten. Helaas waren ze uitverkocht, maar ik vind er in Vegas of zo vast een.

In Las Vegas was het best druk. Het was even zoeken naar de ingang van de Planet Hollywood, maar na een paar rondjes hadden we het gevonden. Eerst vonden we het idee van 'valet parking' niets, maar als je zelf parkeren, dan moet je dus eerst de hele mall doorlopen. Dat leek ons minder handig dus zijn we alsnog naar de 'valet parking' gegaan. Lekker voor de deur uitstappen. Binnen was de rij gelukkig niet te lang en we kregen een kamer op de 19e verdieping met ene mooie uitzicht. Heb namelijk een met een uitzicht op de fonteinen van de Bellagio gereserveerd. De kamer was super groot, grote bed en een zit hoekje en de badkamer was bijna net zo groot als de slaap gedeelte.

Na wat opgefrist te hebben zijn we bij de Outback ga eten. Die hebben we op de heenweg namelijk gespot. We kregen een tafel bij het raam en even later zag we de vulkaan uitbarsting bij de Mirage aan de overkant. Na heet eten zijn we nog een stuk langs de strip gaan wandelen. Bij de Venetian en Palazzo nog wat bekende kenmerken gezien uit Italie. Bij Treasure Island was net een piraten show bezig. Er stond echter zoveel mensen dat je niet veel kon zien. We zijn richting de Mirage gewandeld om een mooi plekje te bemachtigen voor de volgende vulkaan uitbarsting. Dit keer zonder palmbomen in de weg. Na de show nog langs de fonteinen bij de Bellagio geweest. Die hadden we al vanuit het hotelkamer gezien, maar het is ook wel leuk om het een keer van dicht bij mee te maken.

Terug in het hotel hebben we nog tv gekeken, ze zijn hier namelijk best groot en je hebt veel zenders dus Mark voelde zicht weer thuis en is de vorige avond zonder tv snel vergeten :)

Marty

Gelukkig... weer tv! hahaha