Mark & Lindie in de USA

Dag 9, Antelope Canyon & Horseshoe Bend

Vandaag hebben we een leuke planning. Wat betreft fotografie iig. :) Ik ben vroeg opgestaan om een plaats op de fotografie tour. Het is me ook gelukt om 2 plekjes voor de 11:30 tour te reserveren in de noordelijke canyon. Dit is het beste tijd om de lichtstralen in de canyon te fotograferen.

Terug bij het hotel was Mark inmiddels ook op en we konden weer genieten van een heel uitgebreide ontbijt. We hadden nog wat tijd over voor de tour dus zijn we langs de Glen Canyon Dam geweest. Deze is niet zo groot als de Hoover dam die tijdens onze bezoek aan Vegas in de planning staat, maar wel leuk om te zien als je wat tijd over heeft.

Bij de canyon stond er inmiddels aardig wat mensen. We werden in groepjes verdeeld van ongeveer 14 en mochten achterop de trucks plaatsnemen. De ingang lig op ongeveer 5km vanaf dit punt en ging over een zanderige pad. Je moet dan ook goed vasthouden. Gelukkig hebben ze hele grote 4x4's en de dame achter het stuur (Brenda) hield wel van doorrijden.

De canyon was echt super leuk. Brenda, die ook onze gids was zag een wat geavanceerde fotografie groepje achter ons en vroeg of wij met hun mee mochten lopen. Alle tour operators zijn namelijk of familie of vrienden van elkaar omdat de canyon aan de indianen behoort. Lionel, de gids van deze groepje had wat meer ervaring op fotografie gebied. Hij wist dan ook alle leuke plekjes aan te wijzen, gaf advies over welke instellingen te gebruiken en hij hield de mensen tegen en gooide soms wat zand in de lichtstralen om ze te versterken. De twee uur ging dan ook veel te snel voorbij. Maar de foto's zijn wel goed gelukt.

Brenda kwam ons weer ophalen, en de rit terug naar de auto ging wat sneller dat de heenweg. Bij de auto hebben we besloten om gelijk door te gaan naar 'Horseshoe Bend' omdat er hele donkere wolken in de lucht hing. Eenmaal daar aangekomen waren er wat druppels en een sterke wind. We besloten het er toch maar op te wagen. Na ongeveer een kwartiertje doorwandelen werden we begroet door een leuke uitzicht. Het is echt een aanrader. Echt heel mooi. De combi van de blauw/groene water met de oranje rots, en de foto's waren ook heel goed gelukt. Mark maakte zicht wel een beetje zorgen dat ik te dicht bij de rand foto's wilde maken :) Maar zowel ik als de camera heeft het overleeft. Heb ook weer wat panorama's gemaakt, als past ie bijna helemaal op de foto met de 17mm lens. Heb alleen de software voor de panorama's niet op de kleine laptop dus deze zal ik thuis pas aan elkaar plakken.

Terug bij het hotel hadden we gekeken wat de mogelijkheden zijn voor de avondeten. We ging nog even naar de Wal-Mart en kochten wat te knabbelen voor de komende dagen in de auto. Er zat ook een Subway en de broodjes zag er wel lekker uit. We hadden allebei een 'Sweet onion chicken teriyaki' broodje. Als toetje had ik een brownie en Mark wat appel gebak can de Wal-Mart.

Marty

Als Mark het zelfs al eng vindt... Lindie: WEL HEEL TERUG KOMEN!