Mark & Lindie in de USA

Dag 8, Grand Canyon naar Page

Vandaag hadden we weer een goede ontbijt, het meest uitgebreide tot nu toe en volgens Mark hebben ze hele lekkere 'cinnamon rolls'. We zijn voor vertrek weer ff langs de ijsmachine geweest om de koelbox te vullen. Het werkt best goed en je hebt dan een hele dag koude drankjes, sommige dagen zijn er zelfs ijs over aan het eind van de dag.

De file door de wegwerkzaamheden in de park was vandaag gelukkig iets korter dan gisteren. Als eerste punt hadden we 'Yavapai Point'. Het is in deze deel veel rustiger dan waar we gisteren waren. Hierna zijn we doorgereden richting het oosten naar 'Mather Point'. Deze bleek echter dicht vanwege renovatie werkzaamheden. Beetje jammer, maar we hebben nog veel meer punten te gaan.

Bij 'Pipe Creek Vista' kon we weer van de leuke uitzicht genieten. Bij de 'Grandview Point' hadden we echt een leuke uitzicht. We zijn hier ook nog een stuk naar beneden gewandeld. Vroeger was dit het meest populaire punt in het park, nu is het hier veel rustiger. Omlaag ging best makkelijk, het is wel goed opletten, want je kan zo uitglijden. Omhoog ging wat langzamer omdat het best steil was. Iets verder naar het oosten bij 'Moran Point' hebben we weer een hele leuke uitzicht.

We besloten de laatste 3 punten ook nog te bezoeken omdat we deze deel van de Canyon best leuk vinden. Voordeel is ook dat je er makkelijk met de auto kan komen. 'Lipan Point' en 'Navajo Point' zijn de extra tijd dan ook meer dan waard. Hele mooie uitzichten van de canyon. Daarna zijn we nog bij 'Desert View' gestopt. Dit is het meest oostelijke uitkijk punt. Hier hebben ze ook een uitkijk toren. Helaas is de open dek dicht maar door de ramen is de canyon goed te zien. Ze hebben ook veel tribal tekeningen tegen de muren en op het plafond.

Naar Page is het ongeveer 2 uur rijden. Onderweg zijn we nog een paar keer gestopt om van de uitzicht te genieten. In Page verblijven we 2 nachten in de 'Quality Inn'. We besloten makkelijk te doen en haalde wat pizza's bij de Pizza Hut.