Mark & Lindie in de USA

Dag 7, Needles naar Grand Canyon

Na een kleine ontbijt, ze hadden hier alleen maar bagels en muffins, zijn we aan de rit naar de Grand Canyon begonnen. Bij Kingman de tank weer vol gegooid, het was hier nog goedkoper, $29 voor 11 gallons, en de snelweg verruild voor een stukje Route 66. Langs deze deel heb je wat meer te zien langs de weg. We zijn bij een oude winkel van zink gestopt. Hier is het enige teken dat ze open zijn een neon lig en mensen die naar buiten kwam. Voor de rest staat de tijd hier stil en hebben ze aardig hun best gedaan benzine pompen en ander memorabilia te verzamelen.

Voor we de snelweg weer opging reed we nog even door Seligman, het stukje route 66 door deze dorpje diende als inspiratie voor de film 'Cars'. De rode truck stond er dus ook en die is dan ook weer digitaal vastgelegd :)

We waren net de snelweg op toen het begon te regenen. Even leek het of we vandaag pech had me de weer, maar gelukkig was de Grand Canyon nog een stukje verder op. In Tusayan (ligt 1 mijl van de ingang van de Grand Canyon Nationale Park) kon we al inchecken in het hotel. Deze keer hadden we een Holiday Inn Express. De mini suite en gewone kamers waren even duur dus we hadden dan ook een suite gereserveerd. De kamer was heel ruim met een zit gedeelte met TV, een mini keuken met magnetron en koelkast, badkamer en een slaapkamer met TV.

Het was pas 15:00 dus zijn we nog even naar de canyon gegaan. We hadden besloten vandaag de gedeelte bij Hermits Rest te doen, dit is een vrij nieuw deel en je mag er zelf niet rijden, maar je moet de pendel bussen gebruiken of wandelen. Op weg naar de bus hebben we bij Bright Angel onze eerste zicht op de canyon. Hier lopen ook heel veel kleine eekhoorntjes rond.

We zijn nog een stuk doorgewandeld en verderop hebben we de bus gepakt. De eerste punt hebben we overgeslagen en bij 'Maricopa Point' zijn we weer uitgestapt. Na weer de mooie uitzicht digitaal vastgelegd te hebben, zijn we naar 'Powell Point' gewandeld, het was maar 800m en vanaf daar naar 'Hopi Point', 500m. Vanaf hier weer de bus gepakt, 2 punten overgeslagen, want het was inmiddels bijna tijd voor de zonsondergang. We zijn eerst doorgegaan naar Hermits rest, maar deze was wel het meest saaie van alle punten tot nu toe. Daarna weer de bus gepakt naar 'Pima Point' en hier de zonsondergang gefotografeerd.

Eenmaal weer terug bij de auto hadden we besloten vanavond de Mac te proberen. We hebben het bij medium menu's gehouden, dat is ongeveer zo groot als een large in NL. Op de kamer nog in de lounge TV gekeken. Je valt wel minder makkelijk in slaap op een bank.

Marty

En... was de Mac lekker?