Mark & Lindie in de USA

Dag 6, San Diego naar Needles

Vandaag gaan we weer verder. In totaal staat er 550km in de planning. We gaan van San Diego via Joshua Tree NP naar Needles.

Na weer een ontbijtje met een zelf gemaakte wafel zijn we nog even bij de Wal-mart en Target gestopt om nog wat proviand te kopen voor onderweg. Bij de Target hebben ze best een aparte systeem om van de ene naar de andere verdieping te gaan met je winkelwagen. Die heeft gewoon zijn eigen roltrap.

Daarna zijn we aan de rit begonnen. In Temecula zijn we gestopt. Het was namelijk 106 Fahrenheit (41 graden) en we wilde de hitte wel even voelen. Mark stapte eerst zonder schoenen uit, maar zijn 2e voet heeft de asfalt niet gezien, schoenen was toch een betere optie :) Later die dag is de temperatuur nog opgelopen tot 120 Fahrenheit (48.8gr Celsius). We hadden ook een stuk van 10 mijl waar ze adviseerde de airco uit te doen. Gezien de 120 op de meter hebben we de gok gewaagd, en de auto kon het prima aan. Auto heeft een 3.0L V6 met 240PK voor de geïnteresseerden, we hebben het even opgezocht ;)

Tegen 3 uur 's middags zijn we bij Joshua Tree Nationale Park aangekomen. Bij het kantoortje een jaarkaart voor de parken gekocht omdat we meer dan 4 parken gaan bezoeken. De mevrouw was best aardig en heeft ons een aantal handige tips gegeven over wat handig is om te bezoeken en ook waar be kunnen tanken omdat daarna heel lang niets meer is.

Joshua Tree is wat minder populair dan andere parken. Ze hebben een aantal punten waar je kan stoppen en het park heeft een hoogteverschil van tussen de 400 en 1500m. Het leukst vonden wij de Cactus Garden. Hier hebben we een stuk gelopen van ongeveer 250m. Het was ook wel lang genoeg, want met 40+ graden wil je dan ook wel weer de auto met airco in. Verderop nog bij grote ronde rotsen gestopt. Hier is Mark naar boven geklommen. Had zelf slippers aan en heb het er dus maar niet op gewaagd. Verderop nog wat Joshua Trees gezien, maar de Cactussen waren toch leuker dan de bomen :)

Buiten het park bij Twenty Nine Palms getankt, ongeveer 10 gallons voor $30, goedkoper dan de vorige keer :) Daarna over een heel verlaten weg gereden, her en der had je huisjes lans de kant, ze stonden allemaal aan de linkerkant, en ieder paar kilometer stond alle postbussen aan de rechter kant. Best grappig om te zien. Een paar mijl verder zijn we op een stukje Route 66 aangekomen. Het was wel een heel erg verlaten route.

In Needles bij de Days Inn in gecheckt, de kamers waren wat kleiner, en buiten was het om 10 uur 's avonds nog gewoon 40 graden, gelukkig hebben ze de airco in de kamer al aangezet waardoor het lekker aangenaam was in de kamer. We zijn voor het avondeten nog even gaan zwemmen. Door de hoge temperaturen voelde het water niet al te koud aan, het koelde wel lekker af als je de zwembad uitkwam. Daarna bij de Denny's gaan eten, we kregen op vertoon van het pasje van het hotel ook nog eens 10% korting.

Marty

48,8 graden??? Da's pas openlucht sauna!