Mark & Lindie in de USA

Dag 3, Universal Studios

Na weer een goede nachtrust en ontbijt zijn we richting Universal City gereden. Hier kon je voor een paar dollar extra kiezen voor 'Preferred parking'. Kan ik iedereen aanraden. Je parkeert dus echt bij een garage direct bij de ingang. Alleen een roltrap op en je kan door de poortjes naar binnen.

Als eerste zijn we naar de Waterworld show geweest. We zijn net buiten de soak zone (warning

: you will get wet) ga zitten. Ze gooien hier echt met emmers water het publiek in. Wij zijn droog gebleven en hebben genoten van een leuke show. Daarna zijn we in de rij gaan staan voor de studio tour. Het was een uur wachten, maar de rit duurde ook ongeveer een uur, en het was het waard. Langs sets gereden waar onder andere Jaws en een stukje van Bruce Almighty zijn opgenomen. Ook nog special effects gezien en er waren ook nog 2 virtuele attracties in de rit verwerkt. Een 3D King Kong en een Mummy ride. Daarna zijn we ook nog langs Wisteria Lane gereden. Dat was voor mij wel een van de hoogtepunten, omdat ik zelf 'Desperate Housewives' volg. We hadden ook wel een hele grappige tour guide, dat maakte het een hele leuke rit.

Het was best warm, dus we zijn richting de Jurassic Park ride gegaan, dit is een water ride, en als je in de rij staat waarschuwen ze je heel vaak, je wordt niet misschien nat, maar zoals hun het zegt 'You will get soaked!!!' en inderdaad, ze hebben niet gelogen, maar ff in de rij bij de volgende attractie, en voor we aan de beurt zijn, waren we weer droog.

Verder nog een achtbaan in het donker gedaan, 'The Mummy', waar je eerst naar voren gaat en dan weer in het donker achteruit. Shrek 4D gekeken, door een spookhuis gelopen, heb hier veel gelachen. Nog een terminator show en special effects show gekeken, en nog wat rides. 's Avonds nog over de citywalk gelopen. Hier hebben ze heel veel neon lichten en restaurantjes. Als avondeten had ik een hotdog en Mark een burger en we hadden een portie 'Chillie cheese fries', de laatste was best lekker.