Mark & Lindie in de USA

Dag 1, Amsterdam – New York – Los Angeles

Na een heel korte nacht zijn we om 4:30 opgestaan. Laatste spullen ingepakt en toen stond lieve Clau voor de deur om ons weg te brengen. Onderweg geen file gehad, dus alles ging heel soepeltjes. Op Schiphol waren we vrijwel direct aan de beurt. Paspoort controle ging ook heel snel en omdat het een vlucht naar de US is was de bagage controle pas bij de gate. De bodyscan deed het niet, dus ze moesten iedereen fouilleren.

Mark vond het opstijgen wel leuk. Later ging het wel tot hem doordringen dat ie nu echt hoog in de lucht zat, maar dat viel ook best mee :) De lunch was best goed te doen, we hadden kip met rijst en een tomaten sausje. Voor de landing hadden we ook nog een snack(chips, broodje met gesmolten kaas & kip, stukje chocola). Boven New York nog het Vrijheidsbeeld gezien en een stukje New York.

Na de landing door naar de paspoort controle en de koffers ophalen en weer inleveren. Daarna met het treintje van terminal B naar C en daar in de rij voor de handbagage controle. Hier hadden we onze eerste lange rij van de dag. Vond de controle hier wel veel minder streng dan op Schiphol. We hadden 3 uur voor de overstap, dus na de controle hadden we nog bijna 2 uur over. De terminal was best groot, dus we hebben een rondje gelopen, wat gegeten/gedronken en daarna zijn we weer naar de gate gegaan.

Ze hebben op Newark denk ik heel weinig banen, want er was een file van vliegtuigen die wilde opstijgen van de ene baan. Op de andere baan had je ongeveer om de minuut een vliegtuig die kwam landen.

Eenmaal in de lucht hebben we weer genoten van het mooie uitzicht. Moest wel nog ff vechten om mijn plaats, want Mark wilde ook wel bij het raam zitten. Maar hij moet vaker plassen dan ik, dus heb ik dat maar als argument gebruikt waarom ik bij het raam moest zitten :)

Halverwege hadden we weer een snack, en die was wederom best lekker. Boven Arizona nog gekeken of we de Grand Canyon konden zien, maar we zaten iets te ver naar het zuiden. Nog wel een stukje van de Colorado rivier gezien. In LA was er helemaal geen controle meer, dus het was het vliegtuig uit, koffers ophalen en wachten op het pendelbusje van Alamo. Eenmaal daar aangekomen hadden we de langste wachttijd van de hele rijs. Hun systeem was uit de lucht, dus ze moesten alles met de hand verwerken. Na een wachttijd van ongeveer 2 uur hadden we eindelijk de papieren en mochten we een 'Midsize SUV' gaan uitzoeken. De man had ons nog een fullsize willen aansmeren, maar we hielden voet bij stuk. In de rij stond nog een leuke Ford Escape. Zwart, en hij had ook nog een leuk lederen interieur en heel veel knopjes. Mark is de rest van de rij nog gaan bekijken, maar hij was al snel weer terug met de melding dat dit hem werd. Best een leuke auto. Foto volgt nog.

Na ongeveer een half uurtje rijden waren we bij het hotel, de Hampton inn in Arcadia. Leuke kamer gekregen met een uitzicht op de bergen. Inmiddels waren we al meer dan 24 uur op dus zijn we niet veel later gaan slapen.

Marty

Wat heerlijk dat het vliegen goed is gegaan. Trost op je!

Geniet ervan!