Mark & Lindie in de USA

Dag 9, San Juan & Boarden

We hadden een late checkout en konden dus een beetje uitslapen omdat we pas rond 12:00 moest uitchecken. Helaas zat er geen ontbijt bij de kamer, maar de diner vulde wel goed en aan boord konden we al lunchen dus hebben we de ontbijt maar overgeslagen. Na het uitchecken stonden de taxi's al te wachten. Dus richting de pier gegaan. De rij hier viel best mee en na een paspoortcontrole konden we door. In de terminal richting de VIP checkin wat ook heel snel ging. We kregen onze kamer kaarten en werd langs de lange rijen begeleid langs de security waar de rest even moesten wachten. Eenmaal aan boord richting de kamer gegaan en deze was ook al klaar.

We hadden een leuke kamer met balkon. We hadden inmiddels ook wat honger gekregen dus zijn we richting deck 9 gegaan voor wat lunch. Ze hadden van alles. De hotdogs leken ons wel wat en die waren ook best lekker. Daarna even een ijsje gepakt en een kaart met onbeperkt frisdrank voor de cruise gekocht. Ze hadden Cola Zero :)

Na de lunch zijn we weer aan land gegaan, even rondneuzen in San Juan. Bij de CVS nog wat laatste spullen gekocht en een rondje langs de stadsmuren gedaan. Best leuke straatjes. De weer kan hier echter heel snel veranderen dus op de terugweg naar de boot hadden we een hoosbui of 3. Dus her en der wat geschuild. Zagen mensen langskomen die echt doordrenkt waren van de paar minuten regen.

Eenmaal terug aan boord waren alle koffers op een na al bij de kamer. De schoonmakers kwamen zich ook even voorstellen. Voor vragen mogen we bij hun terecht. Ze waren best aardig, allebei uit Indonesie. Eentje kon ook een paar woorden Nederlands spreken. Inmiddels was de sushi bar ook even open dus zijn we daar even langs gegaan. Het viel helaas een beetje tegen. Van al dat eten tussendoor hadden we wel rond avondeten niet echt honger. Tegen de tijd dat we weer honger had was de meeste eet mogelijkheden al gesloten dus hadden we een pizza punt en een broodje van de deli. De deli was niet echt lekker. Ik had een broodje met roomkaas en zalm. De chef had er zoveel zalm op gedaan, ongeveer 2cm dik aan plakken gerookte zalm en dan nog een plak van meer dan 1cm aan roomkaas, ik had hem dus ook niet opgegeten. De deli ging dus op het lijst van vermijden.

Na nog even een snorkel excursie te hebben geboekt en een rondje over de deck voor foto's zijn we gaan slapen. Op naar de eerste eiland...